امروزه قشر زیادی از اعضای جامعه را سالمندان تشکیل می دهند. با افزایش سن توانایی بدن انسان دیگر مثل سابق نخواهد بود و روز به روز کاهش می یابد. دیگر انسان مثل گذشته انرژی برای انجام کارها ندارد و ممکن است با بیماری های مختلفی دست و پنجه نرم کند. سالمند بیمار به دلیل آنکه دیگر نمی تواند مثل گذشته باشد احساس می کند دیگر کارآمد نیست و به دلیل توانایی کم دیگر اشتیاقی به انجام کارهایی که در گذشته به آن مشغول بوده است ندارد. از این رو روز به روز امید به زندگی خود را از دست می دهد. حال تصور کنید که اطرافیان سالمند نیز بر همین باور باشند و دیگر مثل سابق به همسر و یا پدر و مادر خود اهمیت ندهند.اینجاست که سالمند روز به روز افسرده تر شده و بیماری ها در سالمند پیشرفت کرده و در آخر سالمند را زمین گیر میکنند. هر بیماری در سالمندی اگر به دقت به آن رسیدگی شود و برای جلوگیری از پیشرفت بیماری تمام جوانب زندگی سالمند تغییر یابد بیماری نیز از بین خواهد رفت و سالمند مثل گذشته می تواند به زندگی خود ادامه دهد.

نگهدار سالمند:

امروزه جمعیت سالمندان بیمار روبه رشد است. از این رو نگهداران سالمند زیادی هر روزه آموزش می بینند تا به ارائه ی خدمات مراقبتی از سالمند بپردازند. ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی و سلامت به سالمندان قشر جوانی می باشند که از نیروی کافی و دانش لازم برا این امر برخوردار می باشند.

سالمندان نیازمند به نگهدار:

در حال حاضر بیش از سه چهارم سالمندان بالای 65 سال حداقل از یک بیماری مزمن رنج می برند. افراد مسن بیشتر از دیگر افراد جامعه نیاز به مراقبت های بهداشتی و سلامت می باشند از این رو نگهداران سالمندبیمار با تکیه بر دانش کافی در این زمینه به سامندان خدماتی متناسب با نیازی که دارند ارائه خواهد کرد وبا شناخت انواع بیماری های رایج از ابتلا شدن سالمند به بیماری دیگری جلوگیری خواهند نمود.

مطالعه کنید!  جلوگیری از پوکی استخوان در سالمندی

بهبود کیفیت زندگی سالمند:

نگهدار با مدریت بیماری مزمن در سالمند به بهبود کیفیت زندگی بیمار کمک خواهد نمود. سالمند می تواند در هر شرایطی از حداکثر استقلال خود در انجام امور روزمره بهرمند شود و توانایی خود را در کارهایی که توانایی انجام آن را دارد بکارگیرد و از کارافتاده و ناتوان نشود. همچنین ارائه ی خدمات توام با احترام و محبت امید به زندگی در سالمند را افزایش داده و به او در مبارزه با بیماری کمک خواهد نمود.

بررسی وضعیت بیمار:

پرستار سالمند با داشتن دانش کافی و مهارت های لازم در شناخت وضعیت جسمی سالمند، او را معاینه کرده و صورت دیدن علائم هشدار دهنده ار بروز بیماری دیگر و یا پیشرفت بیماری جلوگیری خواهد نمود.استخدام نگهدار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهران

نگهدار کودک
مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند، بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *