یکی از بیماری های خاصی که نیاز به خدمات مراقبت و نگهداری در منزل دارد بیماری آلزایمر است. هنگامی که سالمند دچار بیماری آلزایمر می شود تمام زندگی او تحت الشعاع قرار می گیرد. از آنجایی که عملکرد ذهنی و فکری بیمار کاهش می یابد، رفتارهای بیمار نیز تغییر کرده و سالمند ممکن است در اثر این زوال در عقل به خود آسیب برساند.

چنین سالمندانی مانند دیگر سالمندان بیمار نیاز به مراقبت در منزل دارند. پشتیبانی از این سالمندان حتی می تواند روند بیماری را نیز کندتر نماید.

روش های نگهداری از سالمندان بیمار:

از دست رفتن حافظه سبب می شود بیمار بسیاری از صحبت ها را خیلی زود فراموش کند. از این رو باید به این بیماران فرصت صحبت کردن داده شود. همچنین باید به آن ها اجازه داد تا کارهای ضروری خود را یا به تنهایی یا با مشارکت شما انجام دهند.

آسیب پذیر بودن افراد را در این شرایط نمی توان انکار کرد. دلهره، استرس و در نهایت افسردگی گریبان بسیاری از این بیماران را گرفته است. نگهدار سالمند در مراقبت از بیماران آلزایمری باید تمام جوانب روحی و جسمی بیمار را درمان پذیر دانسته و با صبر و حوصله اقدامات لازم را جهت جلوگیری از روند بیماری و حتی بهبود این بیماران انجام دهد.

زندگی افراد آلزایمری چگونه است؟

بسیاری از کارهایی که قبلا به راحتی آن را انجام میدادند حال برایشان روز به روز سختر می شود. تحت تاثیر قرار گرفتن افراد الزایمری و حساس شدن آن می تواند حواس پنج گانه ی این افراد را نیز تغییر دهد. آنچه این افراد می بینند با آنچه مغزشان برایشان تحلیل می کند متفاوت است. حتی صداهایی که می شنوند گاهی برایشان بشدت آزار دهند است.

مطالعه کنید!  نگهدار سالمند مرد

استخدام مراقب سالمند:

از جمله قدم های موثر برای بهبود زندگی این سالمندان استخدام مراقبت سالمند  می باشد. مراقبان سالمند با کسب تجربه

و آموزش با بیمار به بهترین شکل برخورد کرده و عزت و استقلال را دوباره به بیمار باز می گرداند. روش های حمایتی را به ساکنین و دیگر اعضای منزل آموزش داده و تعادل را دوباره در منزل برقرار می کنند. مراقبان در منزل نسبت به وضعیت بیمار برنامه ای هدفمند را در پیش گرفته و پیچیدگی های رفتاری سالمندان آلزایمری را به خوبی درک و منعطف می کنند.

حفظ ایمنی سالمند آلزایمری از جمله مواردی است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. دور کردن اشیا خطرناک، لیز نبودن زمین، روشن گذاشتن چراغ ها درشب، ایمن کردن حمام و سرویس بهداشتی و.. از مواردی است که باید برای آن از قبل برنامه ریزی معینی داشت.

نگهدار سالمند

مركز نگهداری و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!