به دنیا آوردن دو کودک شبیه به هم که قرار است با یکدیگر بزرگ شوند شیرین است. شما این شانس را دارید که به طور همزمان دو فرزند را داشته باشید. اما در مقابل بزرگ کردن دوقلوها سختی هایی را دارد که دیگران و بخصوص پدر خانواده باید شما را در این امر یاری نماید تا شما بتوانید با آرامش کافی کودکان خود را بزرگ کنید. داشتن آرامش برای مادر کودکان دوقلو ضروری می باشد. زیرا آن ها نیاز به تغذیه ی مادر دارند تا روند رشد خود را مانند بچه های دیگر دنبال کنند. ما در این قسمت مهمترین نکات برای نگهداری از کودک دوقلو برای شما آورده ایم.

تغذیه کودکان دوقلو:

مادری که از دو کودک دوقلو مراقبت می کند باید بداند که برای سیر کردن کودکانشان نیاز به انرژی زیادی دارد. مادران می توانند به طور همزمان به کودکان خود شیر بدهند. اما اگر کودکان تنها به شیر مادران نتوانستند خود را سیر کنند  هم می توانید تعداد دفعات شیر دهی را افزایش دهید و هم از شیر خشک استفاده کنید. در این باره می توانید با پزشک مشورت نمایید.

 

شیر دادن به دوقلوها

خواب کودکان دوقلو را منظم کنید:

کودکان دوقلو ممکن است با هم نخوابند از این رو مادر به دردسر خواهد افتاد و بیش از پیش خسته خواهد شد. سعی کنید کودکان را با یکدیگر بخوانید تا خود نیز فرصت کاقی را برای استراخت و خواب داشته باشد.کودکان را به یک برنامه خواب منظم عادت دهید و زمانی که موقع خواب آن ها فرا می رسد برایشان موسیقی های ملایم که آنها را خواب می کند بگذارید.

مطالعه کنید!  17 سوال مصاحبه با نگهدار کودک
دوقلو خواب

روش حمام کردن کودک دوقلو:

هرگز به تنهایی کودکان را با هم به حمام نبرید زیرا کار خطرناک و مشکلی است. اگر نیروی کمکی ندارید که به شما در شستن دوقلوها کمک کند بهتر است آن ها را نوبتی حمام کنید.

کودک در حمام

استخدام نگهدارکودک برای دوقلوها:

اینکه شما بعد از تولد دو قلوها یک نگهدار استخدام کنید مزایای زیادی دارد. اما خودتان هم نیز در کنار نگهدار حضور داشته باشد. نگهداران کودک با عهده گرفتن وظیفه ی نگهداری از کودکان به شما این اجازه را به شما می دهند که به اندازه ی کافی به استراحت خود برسید و مسئولیت مراقبت از کودک را به تنهایی بر عهده نگیرید. اگر یک مادر جوان هستید و تجربه ی کافی را در زمینه ی نگهداری از کودک ندارید استخدام نگهدار کودک مجرب و ماهر می تواند به شما کمک زیادی نماید.

نگهداری از کودک
نگهدار کودک

گریه کودکان دوقلو:

اینکه کودکان گریه می کنند به این معنی نیست که شما در کار نگهداری از کودکان خود دچار اشتباه شده اید.گاهی هنگامی که یک کودک گریه ی می کند کودک دوم نیز شروع به گریه می کند در این شرایط  کودکی که گریه می کند را دریک اتاق ساکت قرار دهید تا بعد از چند دقیه آرام شود اگر ساکت نشد دوباره به سراغ او بروید و اورا تنها نگذارید. در این شرایط سعی کنید آرامش خود را حفظ نمایید .

گریه کودک دوقلو

 

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

مطالعه کنید!  پرستاری از کودک در زمان سوختگی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *