چگونه از کودک تازه به دنیا آمده نگهداری کنیم؟

مراقبت از کودک تازه متولد شده کار زیاد سختی نیست فقط نیاز به دقت و و انجام روش های خاصی دارد. نگرانی درباره ی مراقبت از کودک برای پدرو مادرها طبیعی است و برخی از والدین به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی در این زمینه به پرستار کودک روی می آورند تا از کودکشان در این دوران مراقبت نماید. ما دراین قسمت مهمترین نکاتی را که والدین باید در ماه های اولیه زندگی کودکشان به آن توجه کنند برای شما آورده ایم.

لباس مناسب برای کودک:

میزان لباسی که به تن کودک می کنید خیلی مهم است. سعی کنید در فصل سرما به جای پوشاندن یک لباس گرم ضخیم از چندین لباس نرم و نازک استفاده کنید تا در صورت نیاز بتوانید لباس ها را مطابق با دما تنظیم نمایید همچنین برای پوشاندن سر نوزاد از کلاه استفاده کنید.

وزن کودک:

نوزاد در هفته‌های اول روزانه 30 گرم وزن اضافه می‌کند و در هفته دوم حدودا 240 گرم به وزن نوزاد اضافه می‌شود.سیاری از نوزادان در روزهای اول بعد از تولد کمی وزن کم می‌کنند اما اگر نوزاد 10 روزه شما هنوز به وزن اولیه تولدش برنگشته برای مراقبت ویژه و بررسی علت حتما به پزشک مراجعه کنید.

گریه ی کودک:

گریه ی کودک گاهی والدین را نگران می کنند اما باید بدانید که کودک با گریه با مراقب خود ارتباط برقرار می کند و از این طریق خواستهایش را بیان می کند. سعید کنید از شیوه هایی که کودک را آرام می کند استفاده کنید. کودک ممکن است به دلیل داشتن باد گلو و یا گرسنه بودن گریه کند. اما اگر کودک آرام نشد نشانه ی کولیک می باشد در این شرایط والدین باید صبور باشند و از اینکه تلاششان برای آرام کردن کودک کارساز نیست نگران و خسته نشوند.

مطالعه کنید!  پرسش و پاسخ ها در مصاحبه با پرستار کودک

بهترین راه این است که زمان خواب خود را با خواب کودکتان تطبیق دهید.

پوشک کردن نوزاد:

نوزادان در بدو تولد نیاز به روزی ده تا 12 پوشک دارند پس از لباس هایی برای کودک استفاده کنید که به آسانی تعویض شوند.پوشک را پایین بند ناف ببندید. برخی اوقات کودک را آزاد بگذارید تا از قرمزی پوست کودک جلوگیری شود.

محل و میزان خواب کودک:

نوزادان در هفته های اول تولد به روزی 16 تا 20 ساعت خواب اختیاج دارند و فقط برای شیر خوردن از خواب بیدار می شوند.

بهترین حالت خواب کودک این است که او را به پهلو بخوابانید توجه کنید که در کنار تخت کودک از بالشت استفاده نکنید و در طول خواب کودک مراقب پتوی او باشید تا بر روی صورت او قرار نیرد و راه تنفس کودک را بند نیاورد.

تمیز کردن محل خواب کودک و محل زندگیتان را فراموش نکنید. بهتر است قبل از به دنیا آمدن کودک یک گردگیری حیابی انجام دهید و خانه را حسابی تمیز نمایید. در انتخاب مایع شوینده دقت کنید و از سفید کننده و مواد ضدعفونی کننده خطرناک استفاده نکنید.

مراقبت از بند ناف کودک:

پاکیزه و خشک نگه داشتن اطراف بند ناف  برای عفونی نشدن مهم می باشد. در زمانی که کودک دارای بندناف است نوزاد را زیاد حمام نکنید تا این قسمت از پوست، کاملاً خوب شود و زایده بند ناف کاملاً از بین برود. اگر بند ناف دچار ترشح و یا قرمزی شد به پزشک مراجعه کنید. معمولا مدت يك هفته تا ۱۰ روز طول مي كشد تا بند ناف خشك شود.

مطالعه کنید!  مراقبت از پوست کودک

 

نگهدار کودک
نگهدار کودک

 

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *