والدینی که  بنا به دلایل مختلف نمی توانند از کودک خود در منزل نگهداری کنند و نیاز به خدمات مراقبت  از کودک دارند باید نکات مختلفی را رعایت کنند تا بتوانند بهترین خدمات را دریافت نمایند. برای یافتن بهترین نگهدار کودک باید نکاتی را رعایت کرد که در این قسمت به مهمترین آن ها پرداخته ایم:

1- فردی را بیابید که سابقه ی کاری خوبی داشته و توسط یک فرد مطمئن تایید شده باشد. برای این کار می توانید به دوستان یا آشنایان بسپارید که یک نگهدار کودک مورد اعتماد به شما معرفی نمایند.

2- بررسی کنید که نگهدار کودک فردی تمیز باشد. یعنی به نظافت خود اهمیت می دهد. افرادی که لباس های نامرتبی داشته و بوی نامطبوعی می دهند برای این کار مناسب نخواهند بود. مهم نیست که لباس ها و وضعیت ظاهری او امروزی باشد. مهم ان است که نگهدار کودک به نظافت خود به اندازه ی کافی اهمیت داده باشد.

3- به خوبی رفتارش را با کودکتان زیر نظر بگیرید. ببینید که چگونه با کودکتان ارتباط برقرار می کند؟ ایا کودک با او احساس راحتی می کند یاخیر. آیا خودتان به خوبی می توانید با او ارتباط برقرار کنید؟

4- برای اولین بار کودکتان را در شب با نگهدار کودک تنها نگذارید.

5- به طور واضح با نگهدار کودک در ارتباط با میزان حقوق صحبت کنید. میزان وجه مشخصی را برای اضافه کاری تعیین کنید. حقوق درخواستی او برای بودن او در منزل هنگام شب ممکن است متفاوت باشد.

6- در ارتباط با رفت و آمد او گفت گو کنید. برخی از نگهداران کودک در درخواست دارند که سرپرست کودک هزینه ی رفت و آمد را متقبل شود.

مطالعه کنید!  وقتی کودک از نگهدار بچه متنفر است چه باید کرد؟

7- در ارتباط با غذاهایی که میل دارید نگهدار کودک برای کودک طبخ کند یا به او بدهد صحبت کنید. برخی خانواده ها گیاه خوار بوده و حساسیت بالایی نسبت به غذای کودک خود دارند.
8-فرهنگ شما نباید زیاد به دور از فرهنگ نگهدار کودک باشد. زیرا ممکن است با کودکتان رفتارهایی داشته باشد یا طوری صحبت کنید که باب میل شما نباشد. پس هر کسی را به عنوان نگهدار کودک قبول کنید. حرفه ای بودن و سابقه ی بالا تنها ملاک انتخاب نخواهد بود.
9-به کودکان آموزش دهید که نگهدار کودک می تواند لحظات خوشی را برای کودکتان ایجاد نماید.به او بگویید که باید با نگهدار کودک خود کنار بیاید و به او اجازه دهد که برایش قصه بگوید کتاب بخواند یا بازی کند
10- درباره ی قوانین منزل با نگهدا رکودک صحبت کنید. بهتر است برای او لیستی تهیه کرده و تمامی قوانین را در او به دقت شرح دهید تا نگهدار کودک چیزی را فراموش نکند.

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!