این روزها افراد جوان زیادی به شغل نگهداری از کودک روی آورنده اند. حال آنکه نگهداری کودک شغل با مسئولیت های زیادی می باشد. نگهدار کودک باید در عین حال که فردی مشتاق به گذراندن وقت با کودکان می باشد باید فردی ماهر و با دانش کافی باشد. از این رو کسانی که به استخدام پرستار کودک روی می آوند به خوبی نمی توانند به افراد جوان و نگهداران اعتماد کند. اما این به این معنی نیست که شما دیگر نتوانید نگهداری از کودک را به فرد دیگری بسپارید. شما می توانید با ارزیابی نگهدار کودک به صحت لایق بودن نگهدار پی ببرید و مراقبت از کودک خود را تا مدت ها به نگهدار کودک بسپارید.

با نگهدار کودک تعامل برقرار کنید:

پس از آنکه به خانه آمدید نگهدار کودک را به خوردن چای دعوت نمایید و با او درباره ی مسائل مختلف و در ارتباط با کودک صحبت کنید. اینکه شما رابطه ی خوبی با نگهدار کودک داشته باشید خیلی مهم است. نگهدار کودک شما نیز گاهی حرفهایی دارد که نمی تواند به سادگی با شما در میان بگذارد. اگر یک نگهدار کودک در منزل استخدام کرده اید از او درباره ی انکه روز خود را چگونه گذرانده اند صحبت کنید. نگهدارانی که روز خوبی را با کودک شما نگذرانده اند و یا از قوانین شما سرپیچی کرده اند از صحبت با شما دوری می کنند. اگر او کم حرف است خودتان سوال مختلفی در ارتباط با نگهداری از کودک در منزل بپرسید.

به رفتارهای کودک خود دقت نمایید:

اگر کودک شما هنوز توانایی صحبت کردن ندارد می توانید از علاقه ی او به نگهدار خود با دیدن عکس العملش هنگام دیدن نگهدار کودک پی ببرید. اگر روزهای زیادی از استخدام نگهدار کودک می گذرد و کودک هنوز به نگهدار خود عادت نکرده است بدانید که یک جای کار ایراد دارد. اینکه کودک در ابتدای استخدام نگهدار کودک نا آرام است امری طبیعی می باشد اما این نگهدار کودک است که باید با شناخت کودکان بتوانند با آن ها ارتباط برقرار نماید.

مطالعه کنید!  ده نکته مهم برای انتخاب مراقب کودک

اگر کودکتان را در وضعیت نامناسبی می بینید:

مهمترین وظیفه ی نگهدار کودک در منزل این است که بخوبی از کودک شما مراقبت نمایدو تمامی حواس خود را روی کودک متمرکز نماید. نگهداران حواس پرت را با دیدن وضعیت جسمی کودک می توان تشخیص داد. اگر کودک خود را معمولا زخمی می بینید و یا لباس ها و دست ها و صورت کودک همیشه کثیف و نامرتب است نشان از بی انضباطی نگهدار کودک می باشد.

از نگهدار در ارتباط با محل کار قبلی اطلاعات به دست اورید:

قبل از استخدام نگهدار کودک در منزل  و در روز مصاحبه با او در ارتباط با سابقه ی کاری و اینکه برای کدام مرکز نگهداری از کودک در منزل کارکرده است سوال بپرسید. از نگهدار کودک بخواهید شماره تلفنی از منزلی که قبلا در آن کار کرده است به شما بدهد. به طور کلی قبل از استخدام نگهدار کودک درباره ی او تا جایی که ممکن است تحقیق کنید.

اگر نگهدار کودک قصد فریب کاری دارد:

برخی از افرادی که به عنوان نگهدار کودک استخدام می شوند گمان می کنند که دیر نباید هیچ اشتباهی ازشان سربزند از این رو در هنگام رخ دادن مشکل و یا اشتباه والدین کودک را فریب می دهند. حال آنکه والدین کودک می توانند به دورغ نگهدار پی ببرند. اگر نگهدار کودک دست از فریبکاری شما برنداشت نگهدار کودک قابل اعتمادی نخواهد بود.

در هر حال بعد از استخدام نگهدار کودک به احساسات خود مراجعه کنید. هیچ چیز مانند احساس شما نمی تواند بگوید نگهدار کودک خوبی استخدام کرده اید یا نه.

مطالعه کنید!  مراقبت از کودک درفضای مجازی

 

نگهدار کودک
نگهداری از کودک

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *