مصاحبه با نگهدار کودک

شما تصمیم گرفته اید که یک نگهدار کودک برای فرزند خود استخدام کنید تا در نبود شما وظیفه ی پرستاری از کودک شما را به عهده بگیرید. پرستاران زیادی به شما مراجعه می کنند و این شمایید که باید بهترین نگهدار کودک را برای کودک خود استخدام کنید. روش استخدام نگهدار کودک خوب از طریق یک مصاحبه ی اصولی با سوالات اساسی و مو شکافانه می باشد. پس قبل از مصاحبه با نگهدار کودک مقالات مرکز پرستاری مه چهرگان را در این رابطه مطالعه نموده و نکات و سوال های مهمی که باید از نگهدار کودک بپرسید یادداشت کنید تا آن را فراموش نکنید.

 فیلتر کردن نگهداران

شما برای استخدام نگهدار کودک نیاز نیست که تمامی نگهداران که به شما معرفی می شوند را ببینید و با آن ها مصاحبه کنید. برخی والدین با مصاحبه با نگهدارانی که از همان ابتدا تمایلی به استخدام آن ها ندارند فقط وقت و انرژی خود را هدر می دهند. شما می توانید اصلی ترین ملاک های خود را از طریق تلفن از نگهدار بپرسید و در نهایت 5 تای آن ها برای مصاحبه ی حضوری برگزینید.

ملاک های مهم در انتخاب نگهدار کودک:

ملاک ها ممکن است برای هر والدینی متفاوت باشد. اما بصورت کلی ملاک های اولیه ای که هر نگهدار کودک باید داشته باشد شامل موارد زیر می باشد:

تعامل با کودک:

تعامل با کودکان نیازمند داشتن دانش لازم در کنار تجربه ی کافی در این زمینه می باشد. برخی افراد تجربه ی زیادی را از نگهداری کودکان دارند از این رو به خوبی می دانند با کودکان چگونه ارتباط برقرار نمایند. افرادی که دارای دانش کافی در این زمینه می باشند با گذراندن دوره های آموزشی نگهداری از کودک اطلاعات مفیدی را درباره ی کودکان کسب کرده اند. برای آنکه پی ببرید نگهدار چگونه می تواند با کودک ارتباط برقرار نماید می توانید چند روز اولیه را در کنار آن ها حضور داشته باشید تا ازعملکرد نگهدار کودک بهتر آگاه شوید.

مطالعه کنید!  مراقبت از کودک در برابر انحرافات جنسی

 برنامه های او برای نگهداری از کودک:

نگهداران کودک باید با در نظر داشتن بازی و فعالیت های مورد علاقه ی کودکان علاوه بر سرگرم کردن آن ها، رشد فکری و ذهنی کودک را نیز ارتقا دهد. یک نگهدار کودک خوب باید برنامه ای پرمحتوا برای کودک و متناسب با سن او در نظر داشته باشد تا بتواند اوقات خوبی را برای کودک شما فراهم آورد.

ظاهر و سن نگهدار کودک:

ظاهر هر انسانی نشان دهنده ی سلیقه، نظم و انضباط می باشد. بدون توجه به اینکه وضعیت ظاهری نگهدار چقد به مد روز نزدیک است به تمیزی و انضباط نگهدار کودک دقت نمایید.

سن نگهدار کودکی که انتخاب می کنید باید بسته با سن کودک شما و ترجیحات شما باشد. اگر کودک شما نوزاد است بهتر است که از میان نگهداران آن ها را انتخاب کنید که تجربه ی مادر بودن را داشته اند. اما کودکان بالای سه سال به دلیل داشتن انرژی زیاد نیاز به نگهداران کودک با حوصله و پرانرژی می باشند که این ویژگی در نگهداران جوان بیشتر دیده می شود.

تجربیات نگهدار کودک:

از سوابق نگهدار کودک اطلاعات کافی را به دست آورید.اینکه در کدام مرکز خدمات نگهداری از کودک فعالیت داشته اند و به چه علت شغل سابق خود را ترک کرده اند. از او بخواهید ادرس و یا شماره ای از محل کار قبلی خود به شما بدهد تا تحقیقات لازم و کافی را در ارتباط با سوابق کاری نگهدار به دست آورید.

از احساس  درونی خود را نسبت به نگهدار کودک براحتی نگذرید:

اینکه شما احساس خوبی نسبت به نگهدار کودک داشته باشید مهم است. هر چقدر هم در ظاهر نگهدار کودک از قابلیت  های بالایی برخوردار باشد در آخر این احساس شماست که می گوید فرد مناسبی برای استخدام شدن و ورود به زندگی شما و کودکتان هست یا خیر.

مطالعه کنید!  وقتی کودک از نگهدار بچه متنفر است چه باید کرد؟

 

نگهدار کودک
نگهدار کودک

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *