نگهداری از سالمندان امری حساس می باشد که هر فردی از عهده ی آن برمی آید. افراد زیادی به دلایل مشغله های زیاد فرصتی برای نگهداری از سالمندان در منزل ندارند از این رو به دنبال یک نگهدار سالمند حرفه ای هستند تا از سالمند معلول آن ها نگهداری کند. انتخاب نگهدار سالمند معلول امری مهم می باشد.با شناخت وظایف سالمند معلول می توان فردی شایسته که توانایی انجام مسئولیت های خود را دارد یافت.

وظایف نگهدار سالمند معلول:

وظیفه ی نگهدار سالمند رسیدگی به امور بهداشتی و درمانی سالمند می باش. او باید به سالمند در انجام امور روزمره کمک رسانی کند. این امور شامل موارد زیر می باشد:استخدام نگهدار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهران

  • غذادادن به بیمار طبق دستور پزشک و پرهیزات لازم
  • کمک به سالمند در استحمام و شستشوی روزانه ی صورت و دست های سالمند
  • پوشک کردن سالمند معلول
  • تمرین دادن سالمند برای تقویت دیگر اعضای سالم
  • دادن دارو به سالمند

مراقبت از سلامت روحی سالمند، با احترام به او و افزایش امید به زندگی در سالمند امری مهم می باشد که باید مورد توجه اعضای خانوده و نگهدار سالمند قرار گیرد.

از دیگر وظایف نگهدار سالمند بررسی وضعیت جسمی سالمندان می باشد. سالمندانی که مستعد سکته ی قلبی یا مغزی می باشند باید فشار خون و میزان قند خون آن ها توسط نگهدار بررسی شود و وظیفه ی نگهدار کمک به بهبود وضعیت سلامت سالمند می باشد. داشتن مدرک کمک های اولیه در مراقبت از سالمند امری مهم می باشد.

ازجمله بیماری هایی که در سالمندان معلول رواج دارد بیماری زخم بستر می باشد. نگهدار سالمند با جابه جا کردن سالمند در حالت های دیگر می تواند از بروز یا پیشرفت بیماری جلوگیری به عمل آورد. از آنجا که سالمندان معلول بیشتر از دیگر سالمندان در خطر ابتلا به بیماری زخم بستر می باشند وضعیت جسمی آن ها باید به طور مداوم بررسی شود تا در صورت دیده شدن علائم بیماری هر چه سریعتر به آن رسیدگی شود.

مطالعه کنید!  دلایل  بی حسی دست در سالمندان

یافتن نگهدار سالمند معلول:

نگهداری که قرار است وظیفه ی نگهداری از سالمند در منزل را به عهده بگیرد باید در عین تجربه از روحیه ای قوی و صبور برخوردار باشد تا هنگام رویارویی با مشکلات زیاد سالمندان احساسات و سختی کار موجب تضعیف جسم و روح نگهدار نگردد. نگهداری از سالمندان معلول با سختی های زیادی همراه است که نگهدار باید قبل از انتخاب این شغل خود را برای انجام هر کاری در این زمینه آماده نماید.نگهداری از سالمند آلزایمری،نگهدار سالمند

از دیگر ویژگی های نگهدار سالمند معلول این است که باید از سلامت و توان بالای جسمی برخوردار باشد. زیرا سالمندان معلول عمدتا وزن بالایی دارند که جابه جایی آن ها نیازمند صرف انرژی بالا و قدرت بدنی زیاد میباشد.

پس در انتخاب نگهدار سالمند معلول دقت بیشتری را داشته باشید تا سالمند عزیز شما در آرامش بیشتری به زندگی خود ادامه دهد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *