کودکانی که  مبتلا به فلج مغزی می باشند  در مراحل مختلف رشد و تکامل نیازمند مراقبت های ویژه ای می باشند که باید توسط فردی آشنا با نیاز های این گونه کودکان انجام گیرد. والدین این کودکان در طول زندگی کودکشان مشکلات زیادی را تجربه می کنند تا بتوانند به بهیود هرچه بیشتر کودک کمک نمایند.

برای نگهداری از کودک مبتلا به فلج مغزی  تجهیزات و روشهایی برای آموزش کودکان مبتلا به نقص بینایی ، نقص شنوایی ، نقص گفتاری ، اختلال های یادگیری ، اختلال های رفتاری و یا عقب مانده ذهنی مورد نیاز می باشد. نگهدارانی که وظیفه ی مراقبت از کودک مبتلا به فلج مفزی را به عهده دارند مستلزم دارا بودن شایستگی های فراوان در جنبه های متعدد از آموزش های ویژه ، و تجربه های کار با معلولیت های متعدد می باشد. از این رو اگر می خواهید به استخدام نگهدار کودک مبتلا به فلج مغزی روی بیاورید در انتخاب خود کاملا دقیق باشید و هر شخصی را برای این امر مهم استخدام نکنید.

نکاتی درباره ی نگهداری از کودک فلج مغزی:

باید توجه داشت که اگر می خواهید بهترین نتیجه را با انجام توانبخشی برای این کودکان بگیرید بهتر است کودک را تا قبل از 5سالگی به مراکز توانبخشی ببرید.

لباس مناسب برای کودکان اسپاستيک، تنگ و برای کودکان هيپوتون لباس هاي گشاد می باشد.

اگر کودک شما کف پای صافی دارد از کفی طبی استفاده کنید.زیرا از بدتر شدن آن جلوگیری می کند.

روش هاي صحيح غذا دادن، حمام کردن، توالت رفتن ولباس پوشاندن را به کودکان فلج مغزي بياموزيد.

مطالعه کنید!  نگهداری از سالمند افسرده

استفاده از وسايل کمکي از قبيل واگر دربيشتر مواقع به ضرر کودکان تمام مي شود.

 

آموزش نگهداری از کودک فلج مغزی

اگر شما می خواهید که از کودک فلج مغزی مراقبت کنید باید توجه داشید که این کار اصلا راحت نیست و احتیاج به توانایی جسمی و روحی بالایی دارد. ما در این قسمت به معرفی وظایف نگهدار کودک فلج مغزی و مسئولیت هایی که دارد می پردازیم تا شما را با مشکلاتی که این گونه افراد دارند آشنا کنیم.مراقب کودک،استخدام نگهدار کودک،مراقبت از کودک در منزل،نگهداری از کودک،نگهداری کودک

  • یک نگهدار کودک فلج مغزی باید به والدین او کمک کند تا با این موضوع کنار بیایند و در جهت بهبود کودکشان به آن ها مشاوره دهد. برای درمان های فیزیکی کودک مشاورهایی مفیدی در جهت بهبود وضعیت جسمی کودک مثل راه رفتن،نشستن،خزیدن و ایستادن به والدین بدهد. گاهی نگهدار و کودک خود در خانه تنها می باشد و وظیفه ی نگهدارکودک  اجرای تمرین های کودک می باشد تا کودک بتواند در کسب استقلال روز به روز پیشرفت کند.
  • نگهدار باید توجه کند که خستگی زیاد کودک باعث افزایش علائم ناخوشایند در کودک می شود. پس ساعت خواب و تغذیه ی کودک را طبق برنامه منظم اجرا نماید.نگهدار کودک،نگهداری کودک،نگهداری کودک،استخدام نگهدار کودک در تهران
  • کودکان فلج مغزی که از مشکل تغذیه رنج می برند نیاز به تدابیر ویژه ای برای رژیم غذایی سالم و کامل دارد. نگهدار و یا مراقب کودک باید توجه کند که کودک باید در حین غذا خوردن به خوبی نشسته باشد و از قاشق مناسب این کودکان استفاده شود.
  • کودکانی که احتیاج به گفتار درمانی دارند نگهداران آن ها موظفند که با توجه به توصیه های گفتار درمان با کودک صحبت کنند و در جهت بهبود گفتار کودک موثر واقع شوند. نگهداران باید توجه کنند که نحوه ی صحبت با کودک را دقیقا طبق گفته های گفتار درمان اجرا کنند زیرا حرکت مناسب لبه ها زبان ودندان امری اساسی در این زمینه می باشد.استخدام نگهدار کودک تهران،خدمات نگهداری از کودک
  • نگهدارانی که وظیه ی استحمام کودک، شستشوی دهان ودندان کودک، تغذیه ،رسیدگی به امور درمان فیزیکی و واکسیناسیون کودک را به عهده دارند موظفند برنامه ای برای رسیدگی و مدریت این امور ترتیب داده و آن ها را با دقت و صبوری انجام دهند
  • اگر کودک در بیمارستار بستری بود نگهدار نیز با حضور خود می تواند سبب کاهش نگرانی والدین کودک شده و نکات آموزشی را در این زمینه از نگهداران فراگیرد و آن را در طول مراقبت از کودک اجراکند.
  • رفتار فیزیکی نامناسب با این کودکان هم از لحاظ جسمی و هم عاطفی اثرات مخربی روی کودک خواهدداشت.
  • در آخر اینکه نگهدار کودک فلج مغزی باید از روحیه ای صبور برخوردار باشد و هیچ گاه کودک را مورد ضرب و شتم قرار ندهند.
مطالعه کنید!  نگهداری از سالمند با بیماری خاص در منزل

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *