فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج دوران سالمندی می باشد. نگهدار سالمند با بکارگیری روش ها ی ساده می تواند به سالمند با بیماری فشار خون بالا کمک نماید. نگهداری از سالمند مبتلا به فشار خون نیاز به برنامه ریزی درباره ی تغذیه و ورزش خواهد داشت. مراقبت از سالمندان در حین تشویق سالمند برای کمک به روند بهبود بیماری می تواند هم از لحاظ جسمی و هم روانی سلامت سالمند را ارتقاء می دهد. نگهدار سالمند با بکارگیری شیوه های جدید در بهبود حال بیمار می تواند سلامتی را برای بیمار فراهم نماید. در این قسمت به مهمترین نکات منفی و مثبت در نگهداری از سالمند مبتلا به فشار خون می پردازیم:

عواملی که باعث بهبود فشار خون می شوند:

1-ورزش‌هایی کردن: نگهدار سالمند با ترغیب بیمار برای ورزش کردن سالمند را از خطرات فشار خون بالا دور خواهد کرد. پیاده ‌روی، شنا، دوچرخه سواری ورزش‌های مناسبی برای پایین آوردن فشار خون به شمار می ‌آیند. بنابراین حداقل ۳ بار در هفته و هر بار حداقل ۳۰ دقیقه ورزش مناسب خواهد بود.مراقب سالمند،استخدام نگهدارسالمند در تهران،استخدام نگهدارسالمند،

فشار خون بالا در افراد چاق، دو برابر افرادی که اضافه وزن ندارند و در محدوده وزن طبیعی هستند، شایع ‌تر است. در این موارد، کاهش اندک وزن نیز به پایین آوردن فشار خون شما کمک می‌ کند.استخدام نگهدار در منزل،نگهدار سالمند،نگهدار سالمند در تهران

2-جویدن کامل غذا:برای کاهش فشارخون سعی کنید غذا را کامل بجوید و حتماً غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل فرمایید.نگهداری از سالمند آلزایمری،نگهدار سالمند

مطالعه کنید!  باید ها و نباید های روزه گرفتن سالمندان دیابتی

3- ترک سیگار:نگهدار سالمند با کمک به سالمند برای ترک سیگار را به طور کامل از برنامه ی‌ زندگی فشار خون را نیز از زندی بیمار حذف خواهد کرد.

4- داشتن تغذیه ی مناسب: یکی از وظایف نگهدار سالمند توجه به تغذیه ی سالمند بیمار می باشد.یک نگهدار سالمند حرفه ای به خوبی از باید ها و نباید ها در امر تغذیه آگاه است.تغذیه ی مناسب در سالمندان با فشار خون بالا شامل موارد زیر می شود:

  • کاهش مصرف غذاهای سرخ کردنی
  • کاهش مصرف کره، خامه، دنبه،
  • استفاده از مغز ها و دانه ها در رژیم غذایی سالمند
  • کم مصرف کردن نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس
  • نخوردن آب و نوشیدنی حین صرف غذا
  • کاهش مصرف قندو شکر و محصولات تهیه شده از آن ها
  • کاهش مصرف گوشت قرمز و جایگزین کردن ماهی و گوشت سفید
  • کاهش مصرف نمک و ادویه ها مثل سوسیس کالباس، ترشی، شور و..
  • کاهش مصرف شکلات و قهوه

 

عواملی که باعث افزایش فشار خون می شوند:

1-داشتن استرس: استرس در سالمندان باعث افزایش فشار خون می شود. نگهدار سالمند با کمک به سالمند در کاهش استرس می تواند این عامل مهم برای افزایش فشار خون را در بیمار از بین ببرد. مشورت با یک روانکاو و یا روان پزشک تاثیر مثبتی در کاهش استرس سالمند خواهد شد.

2-چاقی: وزن زیاد سالمندان سبب افزایش احتمال مبتلا شدن یمار به فشار خون بالا خواهد شد. با تشویق سالمند برای حفظ نظم در ورزش کردن و پیاده روی می توانید افزایش خون را در سالمند کاهش دهید.

مطالعه کنید!  بیماری هایی که نیاز به خدمات پرستاری از سالمند در منزل دارند

از جمله مسئولیت های نگهدار سالمند توجه به وضعیت جسمانی سالمند می باشد. با مراجعه به پزشک می توان از وضعیت  فشار خون در سالمند آگاه شده به کاهش روند بیماری کمک کرد تا خدایی نکرده عوارض فشار خون بالا به سالمند صدمه ای نرساند.

نگهداری از سالمند
نگهداری از سالمند

 

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند، بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *