داشتن یک کودک بیمار یک تجربه ی ناراحت کننده و استرس زا برای والدین و یا نگهدار کودک می باشد. کودک شما ممکن است با وجود معاینه توسط پزشک و یا مصرف دارو همچنان درد و یا ناراحتی داشته باشد. اگر شما یک کودک بیمار در خانه دارید با رعایت نکات زیر در رابطه با نگهداری و مراقبت از کودک بیمار می توانید این اطمینان را حاصل کنید که کودک شما در آرامش مراحل بهبود بیماری خود را پشت سر می گذارد.

 

  • کودک بیمار را از لحاظ عاطفی حمایت کنید:

بیماری کودک یک امر ناراحت کننده است. توجه به کودک و مراقبت بیشتر از کودک می تواند موثر باشد. به عنوان مثال شما می توانید در کنار خود بنشینید برای او کتاب بخوانید و کودک خود را در اغوش بگیرید.

  • سر کودک را بالا نگه دارید:

سعی کنید سر کودک را با قرار دادن یک بالشت اضافه و یا حوله و کتاب در زیر بالشت کودک بالا نگه دارید.

  • هوای اتاق را مرطوب نگه دارید:

اگر کودک شما سرفه های خشک می کند مرطوب نگه داشتن اتاق به کمک یک بوخور و می تواند موثر باشد. مرطوب نگه داشتن اتاق به کاهش سرفه و ناراحتی او کمک خواهد کرد.

  • محیط را آرام نگه دارید:

محیط ساکت و آرام به استراحت بهتر کودک کمک خواهد کرد. استفاده از تلوزیون و یا ایجاد صدا در مکانی که کودک درآن در حال استراحت است مانع آرامش کودک خواهد شد.

  • درجه حرارت منزل را تنظیم کنید:

کودک شما ممکن است بسته به نوع بیماری سرد و یا گرمش باشد. تنظیم درجه حرارت منزل می تواند به کودک احساس بهتری بدهد. از کودک خود درباره ی احساسش ننسب به سرما و یا گرما سوال بپرسید.

  • نگذارید کودک دچار کم آبی شود:

کم شدن آب بدن می تواند به بدتر شدن حال کودک بیمار منجر شود. دادن آب و ابمیوه به کودک به میزان کافی از جمله کارهای مهم در هنگام بیمار شدن کودک می باشد.

  • به کودک غذاهایی با هضم راحت بدهید:

از دادن غذاهای سنگین و دیر هضم به کودک خود اجتناب نمایید. در طول مدت بیماری به کودکتان غذاهای مقوی بدهید تا نیاز بدن او را به ویتامین ها و پروتئین ها تامین نمایید.سوپ مرغ از جمله غذاهای مقوی سبکی می باشد که به کودکان در بهبودی بیماری هایی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی کمک خواهد نمود.

  • کودک خود را تشویق به استراحت کنید:

خواب و استراحت کردن در دوران بیماری از جمله مواردی است که برای هر بیماری لازم است. کودک خود را بخوابانید حتی اگر دوست نداشته باشند. برای اینکار می توانید برای کودک قصه بگویید و یا کتاب های صوتی بگذارید تا کودک آسانتر بخوابد.

  • از عوارض جانبی بیماری ها اطلاعات کسب کنید:

از دکتر و یا دارو ساز در ارتباط با عوارض جانبی داروها سوال کنید و از آنها بپرسید در صورت دیدن چه عواملی دوباره به پزشک مراجعه نمایید.هنگام دادن دارو به کودک به  میزان مصرف داروها و ساعات مصرف دقت کنید.

  • تسکین درد گلو در کودک:

اگر کودک شما گلو دارد او را تشویق به غرغره کردن آب گرم و نمک کنید.

  • هوای اتاق را تازه نگه دارید:

برخی برای تازه شدن هوای اتاق کودک و خروج باکتری ها و میکروب ها درو پنجره را اندکی باز بگذارید.

  • اطمینان حاصل کنید که کودک انفولانزا ندارد:

به طور جدی وضعیت کودک خود را بررسی کنید که دچار آنفولانزا نشده باشد. این بیماری یک بیماری بالقوه است خطرناک است که بطور ناگهانی ظاهر می شود. علائم این بیماری شامل:تب بالا و / یا لرز،سرفه کردن، گلو درد، آبریزش بینی، درد بدن وعضلات، سردرد، خستگی و یا ضعف، اسهال  یا استفراغ.

مطالعه کنید!  چگونه به نگهدار کودک اعتماد کنیم؟

 

  • دمای بدن کودک را مرتب بررسی کنید:

اگر کودک شما لرز دارد و یا صورتش سرخ شده است نشان از تب می باشد. داشتن یک دماسنج در خانه برای بررسی دمای کودک ضروری می باشد.

 

  • در این شرایط به پزشک مراجعه نمایید:

تب در کودک زیر سه ماه

سردر شدید و یا گرفتگی گردن

تغییر در الگوهای تنفس

تغییر در رنگ پوست به قرمز و یا متمایل به آبی

متوقف شدن ادرار

گریه های بدون اشک

استفراغ شدید و یا مزمن

درد یا فشار بر روی قفسه سینه و معده

سرگیجه ی ناگهانی و طولانی مدت

 

baby-care-tips-9
نگهداری از کودک

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند،بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *