فرزندان چگونه از سالمندان مراقبت کنند؟

نیازهای سالمندان فقط تامین نیازهای مالی ان ها نیست. شما فقط با استخدام نگهدار سالمند نمی توانید نیازهای عاطفی ان ها را تامین کنید.نیازهای سالمندان بی شباهت به نیازهای کودکان نیست. اینکه بخواهید با والدین سالمند خود نیز درست مانند کودکان رفتار کنید سبب آسیب به روحیه ی آن ها خواهید شد. فراموش نکنید که سالمندان قبل از این دوران قدرت را به دست داشته اند و حال برایشان سخت است که از شما دستور بشنوند و جوری با آن ها رفتار کنید که انگار برای اطرافیانشان سربار هستند. همه ی ما سالمندان خود را دوست می داریم و برایمان سخت است که آن ها را در بستر بیماری ببینیم. کمک به سالمندان بطوری که آن ها بتوانند در حین ناتوانی استقلال خود را نیز حفظ کنند سبب افزایش اعتماد به نفس در آن ها می شویم. داشتن روحیه ی خوب در سالمندان و افزایش اعتماد به نفسشان سبب افزایش امید به زندگی و مقابله با بیماری هایشان خواهد شد.

آموزش خود مراقبتی به سالمند:

اگر سالمند شما راضی نمی شود که یک نگهدار سالمند برای  او استخدام کنید و خود شما نیز بدلایل مشغله های کاری که دارید فرصت نمی کنید بصورت شبانه روزی به نگهداری از سالمند بپردازید بهترین گزینه این است که به سالمندان آموزش دهید که از خودشان مراقبت کنند.خود مراقبتی در همه ی سنین امری واجب است اما تاثیر آن در دوران سالمندی بیشتر است.خود مراقبتی نیاز به آموزش های لازم و کافی به سالمندان دارد تا بتوانند خودشان به تنهایی مراقب خود باشند. بیماری های دوران سالمندیرا بشناسید و برای جلوگیری از آن ها به سالمند خود راهنمایی های لازم را بدهید.

مطالعه کنید!  سالم نگه داشتن مفاصل سالمندان

مراقبت از سالمند با ایمن سازی منزل:

احتمال زمین خوردن سالمند را به صفر برسانید. زمین خوردن و سقوط در اکثر موارد به معنای زمین گیر شدن سالمندان است. زیرا وجود پوکی استخوان و کم بودن تراک استخوان در سالمندان بسیار زیاد است هر ضربه ای ممکن است سبب شکستگی در سالمند و زمین گیر شدن او برای مدت ها شود. از این رو در نگهداری از سالمند در منزل ایمن سازی منزل بسیار اهمیت دارد. از عوامل اصلی زمین خوردن سالمندان ضعف بینایی و جسمانی، مصرف دارو، وجود موانع در منزل مثل کفپوش‌های لیز و کمبود نور کافی می باشد.

چگونه از زمین خوردن سالمند پیشگیری کنیم؟

  • روی دیوار دستگیره‌هایی نصب کنید
  • از جمع شدن و تاخوردگی فرش جلوگیری کنیم
  • کف حمام را با چسباندن کفپوش‌های ضدسُرخوردن کنیم
  • با پزشک درباره ی داروهای او و احتمال زمین خورن مشورت کنید.

 

وسایل مورد نیاز را برای سالمندان محیا کنید:

بررسی کنید  به چه وسایلی ممکن است نیاز داشته باشد و این وسایل را در خانه ی سالمند محیا کنید، همانند سطح شیب‌دار، توالت قابل‌حمل، یا یک صندلی چرخ دار و..خدمات نگهداری در منزل،مراقبت در منزل از سالمندان بیمار

نگهداری از سالمند
نگهداری از سالمند

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند، بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *