خانه ی سالمندان از جهات مهمی از جمله رسیدگی به وضعیت جسمانی سالمند نسبت به مراقبت از سالمند در منزل در اولویت بوده است. بیشتر افراد نیز به همین دلیل والدین خود را به یک مرکز پرستاری از سالمند می برند تا در آنجا خیالشان از بابت سلامت سالمند خود راحتتر بوده و بدانند افراد حرفه ای به طور شبانه روز وضعیت جسمی سالمند را بررسی می کنند. اما در مقابل افرادی هم به جای بردن سالمند به خانه ی سالمندان برای او یک پرستار سالمند استخدام می کنند تا از او در منزل نگهداری نماید. وقتی از این دسته افراد سوال کنید که به چه دلیل منزل را برای مراقبت از سالمند بیمار خود انتخاب کرده اید او جواب خواهد که سال ها والدینم از من مراقبت کرده اند حال که انان به این دوران از زندگی رسیده اند من نیز زحمات آن ها را فراموش نکرده ام و برای او در منزل یک پرستار سالمند استخدام کرده ام تا بتوانم از برکت حضور او در منزل بهره برده و با تمام توان خود سعی در بهبود وضعیت روحی و جسمی سالمند نمایم.

حال این سوال برای تمام افرادی که می خواهند سالمند خود را به یک موسسه ی مراقبت از سالمند بسپارند پیش می آید که کدام یک برای سالمند بهتر و مناسب تر است؟ اینکه آن را به جمع سالمندان دیگر در خانه ی سالمندان ببرم و یا برای او در منزل نگهدار استخدام نمایم. ما در این قسمت با بررسی مزایا و معایب پرستار سالمند در منزل و خانه ی سالمندان پاسخ شما را خواهیم داد.

مطالعه کنید!  چگونه سالمندان را حمام کنیم؟

اگر از والدین خود سوال کنید آن ها به شما خواهند گفت که در منزل خود آرامش و امنیت بیشتری خواهم داشت. سالمندانی که در مرکز مراقبت از سالمندان نگهداری می شوند امید به زندگی خود را از دست می دهند. آن ها بر این باورند که قرار است تا اخر عمر در انجا با بیماری دستو پنجه نرم کنند. حال انکه سالمندانی که در منزل توسط یک پرستار سالمند تحت مراقبت هستند امید به زندگی بالایی داشته و این امر سبب خواهد شد که سالمند با بیماری ها مبارزه نموده و از دیدن فرزندان خود هر بار انرژی مثبتی بگیرد و متقابلا امید به فردایی بهتر خواهند داشت.

مراقبت از سالمند بیمار:

سالمندان بیمار با بیماری های خاص نیاز به مراقبت های ویژه ای از سوی یک فرد حرفه ای و آشنا با بیماری های رایج دوران سالمندی می باشند. در این شرایط برخی افراد به دلیل ترس از پیشرفت بیماری در محیط خانه، سالمند را به یک مرکز مراقبت از سالمند منتقل می کنند. در آنجا نگهداران و دکتران متخصص و حرفه ای در این زمینه شبانه روز از سالمند شما مراقبت می کنند و در صورت بروز مشکل جدی هر چه سریعتر امداد های اولیه را به بیمار می رسانند. پرستارانی نیز این مهارت ها را برای مراقبت از سالمندان در منزل فرا گرفته اند تا بتوانند بخوبی از سالمندان شما مراقبت نمایند. وظیفه ی پرستار سالمند در منزل رسیدگی به امور روزانه ی سالمند و همچنین امور بهداشتی و درمانی او می باشد. یک پرستار سالمند حرفه ای با شناخت سالمندان و روحیات آن ها در کمال صبوری، گشاده رویی و احترام به ارائه ی خدمات بهداشتی و درمانی سالمند می پردازد. پرستار سالمند با مهارت در رساندن کمک های اولیه از بیمار در شرایط ویژه مراقبت می نماید. او با تنظیم ساعات ملاقات با پزشک سالمند را به پیش مطب برده تا از سلامت جسمانی او اطمینان حاصل نماید. پرستار سالمند با شناخت بیماری های رایج در دوران سالمندی، علائم و نحوه ی جلوگیری از بروز این بیماری ها به سالمند در بهبود هر چه سریعتر بیماری کمک رسانی می کند.

مطالعه کنید!  بیماری هایی که نیاز به خدمات پرستاری از سالمند در منزل دارند

سالمندانی که با بیماری هایی مثل فشار خون و چربی بالا دست و پنجه نرم می کنند نیاز به یک تغذیه سالم دارند. پرستار سالمند با دانش و مهارت در طبخ غذاهای مقوی، سالم و متنوع برای سالمند روحیه ای دوباره به او می بخشد.

مراقبت از سالمند آلزایمری در منزل یا در خانه ی سالمندان؟

برخی سالمندان با افزایش سن به بیماری زوال عقل یا آلزایمر مبتلا می شوند. افرادی که به این بیماری دچار می شوند بسته به میزان پیشرفت بیماری نیاز دارند که در عین مراقبت های ویژه ،نهایت استقلال خوذ را حفظ نمایند. افرادی بر این باورند که خانه ی سالمندان بهترین و امن ترین مکان برای این گونه افراد است. پرستارسالمند با تکیه بر دانش لازم برای مراقبت از سالمند آلزایمری و نگرفتن استقلال او در انجام امور از پیشرفت بیماری در سالمند جلوگیری نموده و وضعیت سالمند را بهبود می بخشد.

به طور کلی اگر از عهده ی هزینه ی استخدام پرستار سالمند در منزل بر می آیید، می توانید سالمند خود را به یک پرستار سالمند برای مراقبت از او بسپارید. اما نکته ی حائز اهمیت این است که بسته به شرایط جسمانی سالمند، یک نگهدار با توانایی های جسمی خوب و مهارت بالا که از عهده ی سامان بخشیدن به وضعیت سالمند برآید دعوت به همکاری نمایید.

نگهدار سالمند

مركز نگهداري و مراقبت از کودک، سالمند، بیمار در منزل مه چهرگان با بکارگیری نیروهای مجرب و متخصص آماده ی خدمت رسانی 24 ساعته به شما و عزیزان شما می باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *